آخرین اخبار
کد مطلب: 79965
خودنمايي طولاني ترين آبشار ايران در لردگان
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1824
به گزارش خبرنگار سلام لردگان:
اين آبشار 3 کيلومتري که به آبشار مينياتوري ايران معروف است، يکي از بي نظير ترين جاذبه هاي طبيعي کشور به شمار مي رود که در 190 کيلومتري شهرکرد و در 40 کيلومتري شهر لردگان قرار دارد.
آبشار آتشگاه به دره‌اي مي ريزد که با پستي و بلندي هاي خود آبشارهاي کوچک متعددي را ايجاد و يکي از زيباترين جلوه هاي طبيعت را به وجود مي آورد.
مسير اين آبشار از محل چشمه تا اتصال به رودخانه خرسان از فضاي پرسيب و سرسبزي مي گذرد که در آن مي توان انواع درختان و گياهان جنگلي کمياب را مشاهده کرد.
براي رسيدن به اين آبشار بايد به 40 کيلومتري شهر لردگان، پس از روستاهاي ميلاس و سردشت شوش در روستاي آتشگاه سفر کنيد. دره‌‌اي تنگ و زيبا با خصوصيات بکر و طبيعي که در ميان آن، نهر خروشاني جاري است و سنگ‌هاي آهي و گچي و درختان کهنسال گردو، چنار، بلوط و زبان گنجشک پيرامون آن را فرا گرفته‌اند.
در فاصله‌ 200 متري‌ دره‌ هم دو آبشار نسبتاً بزرگ‌ خواهيد ديد که در کنار عناصر زيباي‌ طبيعي‌ مانند دره‌، سبزه‌زار و اقليم‌ مناسب‌، فضاي‌ بسيار فرح بخشي‌ را جهت‌ گذران‌ اوقات‌ فراغت‌ فراهم‌ آورده‌اند.
جاده آسفالته، نشيمنگاه، آلاچيق، سرويس بهداشتي و دسترسي به روستاهاي اطراف از امکانات موجود در آبشار آتشگاه لردگان استان چهارمحال و بختياري است./
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس